BRUNNSGATAN 21
111 38 STOCKHOLM
08-410 210 41
Ditt företag upplevs som
kaffet ni bjuder på.
Oavsett vilket sorts möte så står
det alltid kaffe på bordet. Kaffe är
blodet i affärslivet och rätt serverat
är det varumärkesbyggande med
en direkt påverkan på mötesupplevelsen.
› Vi vet hur man gör
THE FIRST IMPRESSION MANAGER
The First Impression Company erbjuder utbildningar för personal som är en del av
företagets första intryck. Företrädesvis är det personer som jobbar i receptionen eller
som värdar som tar emot företagets gäster och besökare.
Vi fokuserar på att tydliggöra innebörden av det första intrycket, vad som händer de
första sju sekunderna och hur det påverkar upplevelsen av företaget, mötet och värden.
Vi pratar mycket om framtidens affärsmannaskap som bygger på en stark och genuin
relation med den vi träffar och hur man rent tekniskt och på detaljnivå kan göra för att
imponera på sin gäst. Utbildningsmålet är att ni själva ska ta kontrollen över ert första
intryck och att ni rutinmässigt, inte slumpmässigt verkligen gör skillnad när viktiga affärer
står på spel.
The First Impression Company erbjuder även bemanning och rekrytering. Samtliga
kandidater är färdigutbildade, deras kompetens är säkerställd och de ingår i vårt
vidareutbildningsnätverk.
LOOK & FEEL
Ett varumärke är så mycket mer än logo och marknadsföring. Er företagspresentation
startar inte i konferensrummet, den börjar när man öppnar dörren till kontoret. Första
intrycket formas till stora delar av den visuella upplevelsen.
Manifesterar ni ert varumärke i receptionen? Stämmer form och känsla med hur ni vill
uppfattas eller finns där en diskrepans?
Vi ifrågasätter konventioner och traditioner i utarbetandet av kundspecifika lösningar
och hjälper sedan till att skapa fungerande miljöer som stärker mötes- och varumärkes-
upplevelsen. I samarbete med ledande arkitekter, inredare och designföretag kan vi
leverera allt från helhetskoncept till de små avgörande detaljerna.
KAFFE OCH ÖVRIGA INGREDIENSER I MÖTET
Kaffe och övriga ingredienser i mötet utgör en central del i vårt koncept. Kaffe på rätt
sätt är varumärkesbyggande marknadsföring och har en direkt påverkan på
besöksupplevelsen.
Det ligger mycket bakom en perfekt kopp kaffe. Vår metod baseras på mer än 30 års
erfarenhet av kaffe på kontor. Vi vet hur man gör och vi har gjort det väldigt enkelt för
våra kunder.
- Vi levererar och ansvarar för installation och inställningar.
- Vi tillhandahåller service, rengöring och kvalitetskontroll.
- Driften övervakas ständigt.
- Vi skräddarsyr kundspecifika varusortiment.
- Varor levereras och fylls på enligt överenskommen plan.
- Vi lämnar 100% garanti under avtalstiden – inga obehagliga överraskningar.
Vi vill vara bäst i branschen och ställer samma krav på våra leverantörer som på oss
själva. Därför samarbetar vi kompromisslöst med endast de bästa. Baserat på vår
erfarenhet vet vi vad som krävs.
Det visuella har en omedelbar effekt på
första intrycket. Till och med dofter och ljud
spelar stor roll för hur vi uppfattar vår
omgivning. Hur doftar ert varumärke?
Forskare vid Brigham Young University och
University of Toronto har till exempel visat att
vissa dofter gör människor mer generösa.